Tuesday 3 March 2015

奇麗な景色。手作りの物。Breathtaking scenery. Hand craft.



昨日の夕方のフレーザーリバー。夫は仕事帰りに買い物を頼んだ私のメッセージを読まずに帰って来た。じゃ、近所のスーパーへ行って来るという彼に着いて行き、この空に出会う。ラッキー!ついでにパブに寄って夕食も済ませてしまいました。もちろんビール付きで。月曜日からねぇ。

It was Fraser river in last evening. My husband come back home without reading the text message I sent for asking him to pick some groceries. So we walked together to a neighbourhood supermarket and then we found this scenery. Lucky! And we impulsively stopped by a pub for dinner. Of course we had a beer too even though it was Monday evening.




私のオフィス兼工房はとても狭いので、持っている大きなイーゼルを立てるにはちょっと狭すぎるので、夫に頼んでこういうのを作ってもらいました。結構大きなキャンバスを立てて描く事ができます。なかなかいいアイデァでしょ。乗っている絵は私が去年描いた私の猫。

Since my office/work shop is so small and no room for a big easel, I asked my hubby to put this thing on my wall. I can paint a quite big canvas on it like this then. It's pretty inventive, huh? By the way, the painting on the picture is my cat I painted last year.



お友達へのギフトを作っている時の副産物で、簡単なブローチを作りました。というのも、結構お気に入りのシャツにうっかり漂白剤のシミを作ってしまったので、それを隠すため。薄いシミだったので、全然分からなくなったんじゃないかと。どうでしょう。

I made a couple of simple pins. They are kind of spin off from other project for my friend. I needed to hide bleach stains on my favourite shirt. I think it's not so noticeable anymore Don't you think so?

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment