Tuesday 17 March 2015

一歩進んで2歩下がる的な...。Progress, regress.


今日のフレーザーリバー。曇りつつも日が射す感じです。相変わらず温かで、歩くと汗ばみます。カヌースクールの人達が出発する所みたいです。

Today's Fraser river. It was a bit cloudy but sun peeked out sometimes and warm as well.  I sweat slightly as walking outside. 


昔の駅舎脇の花も奇麗に咲き誇っています。

Blossoms beside the old station was pretty amazing. 


夕べのご飯はロールキャベツ。どうって言う事はないのですが、先日買ったお皿を初めて使ってみたので記念撮影(笑)。

Dinner last night was cabbage rolls. It was nothing special but I just wanted to take a picture of that "first time using my new and pretty plate, yay!" moment.


私、今来んな気分(笑)。これ、配管がされていないキッチンシンクの排水溝から、下のこれまたドアの取り付けられていないキャビネットの底にあたる光がスポットライトの様だったので、ふざけてこんな写真を。ちょっと寂しそうだな。
て、今朝、先日取り付けられたキッチンガウンターが取り外され、持ち去られました。
というのも、時間をかけてやっと設置されたカウンターのシンクが入るカットの角丸がシンクと合っていない...

I'm feeling like him in the picture now. lol. 
This was taken on the bottom of a kitchen under-sink cabinet without doors attached yet, where the light cast through a drain, which has no plumbing yet, like a spot light! Ha! lol. It looks a bit sad to me. Anyways the kitchen countertop, that was installed once before and made me ecstatic, was gone in this morning because the radius of opening for the sink was wrong.


これです。些細な事ですが、夫は特に気に入らない。
This was it. It was such a small thing but my hubby, especially, couldn't tolerate it. He insisted that the guy, who came to measure for a countertop,  guaranteed accuracy.

私はもうカットされてしまったし、そう言う物か、と一度あきらめたのですが、夫曰く、測りに来た人にはその部分をちゃんと合わせる事を約束したようだったので、だめもとでクレームしてみました。で、直してくれる事にはなり、今朝カウンターを外しに来ました。やれやれ、またもとの木阿弥です。後ほど後悔するよりずっと良いと思う事にします。安い買い物ではないのでね〜。なかなか思う様に進みませんね。

I realized it when installation was done and I thought it was too late. And I was kind of a bit pushover so I gave up on it at that time. However, my hubby calmed it and they agreed to fix it. That's good but still feel sad to see that it have to start from square one once again. 
It's better than being regretted later though. Renovation is such a thing.

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment