Tuesday 24 March 2015

ランチの後に。豆腐クリーム。手編みのスリッパ。After the lunch. Tofu cream. Crochet slippers.


だんだんお天気が良くなってきました。お友達とランチをしてからちょっとだけ川へ降りてみました。雲の陰が奇麗です。

The weather is getting better. After we, my friend and her little daughter and I, had lunch together at a cafe, we went down to the river for a short time. The reflection of clouds were beautiful. 


昨夜作ったゴボウサラダ。マヨネーズで和える代わりに、豆腐クリームで和えてみました。豆腐をハンドミキサーで長めにホイップすると、大豆臭が薄くなり、とても滑らかになります。今回はそれに少しのオリーブオイルとガーリックパウダーとレモンジュースと塩、胡椒を混ぜました。豆腐が特に好きではない夫も、マヨネーズと変わらないと、喜んで食べていました。これは使える!

I made a burdock salad last night. Instead of using mayonnaise, I tossed tofu cream in. When you whip a tofu by a hand mixer till it become creamy, distinctive soy bean flavour is going to fade. I added a little amount of olive oil, garlic powder, lemon juice, salt and pepper. My husband, who is not big fan of tofu, also enjoyed it. I think it's useful!  


昨日投稿したの作りかけの写真のスリッパはこの様に出来ました。オーダーして下さった方と仲良く暮らしてくださいな。ありがとうございます。
もし興味がおありでしたら下記のリンクをのぞいてみてくださいね。色々作ったものが載っています。基本英語ですが、日本語でのメッセージやオーダーもお気軽に。日本にも郵送しています。:)


The slippers I posted yesterday were done. I wish the person who order them like them. Thank you so much! 
If you are interested in what my husband and I are making, please visit the link above. There are a bunch of stuff there. And feel free to drop a PM on the page or even here :)

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment