Friday 22 May 2015

ピクニックランチ。嬉しい頂き物。Picnic lunch with girls. Heart warming small gifts.


これは水曜日の夕焼け、9時頃です。何と言う色でしょうか。
It was in the Wednesday evening at 9 pm. What the colour!



私の住むコンプレックスのガーデンに違う種類のピオニーが咲き始めました。素敵です。
The different kind of peonies have been in bloom now in our complex's garden. Love them!

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎


さて、木曜日の朝は、近所のガールズ達と突然ピクニックをする事になりました。皆が私の住むエリアまで来てくれました。近所のコニュニティーパークです。

We, Langley/Surrey girls got together at my nearby community park for picnic in the Thursday morning. 


大きな木が程よい陰を落として過ごしやすい公園です。ここの日差しは日本より何倍も強いので、一瞬にして日焼けします。とーっても楽しい時間を過ごせました。お友達に感謝。

There were huge trees in the park that cast nice shade to protect us from storing rays of the sun.  We spent fun time together. Thank you, girls! 

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎

さて、先日。夫が家の前で例のごとく棚にする木材を切っていた時、同じコンプレックス内に住む男性がやって来て、夫についでにいくつか木材を切ってくれないか、と頼みました。夫が快諾すると、そのお礼にと彼手作りのサーモンの瓶詰めを下さいました。もう一つ食べちゃいましたが美味しかった!嬉しいご近所付き合い。

A few days ago, when my husband was cutting lumbers for shelving as well, our neighbour guy came and asked my hubby to cut some wood for him. It was a piece of cake for hubby so he did it instantly. In return, the neighbour guy come back and gave us his house made jars of salmon. We have already had one of them and it was so delicious! It was nice to help each other :)



良い匂いのこのバラは後ろ隣のご夫人が庭越しに手渡して下さいました。ここに住む殆どの住人は隣との間に策を設けていなく、このご夫人の小さなプードル達も時々家の庭に駆け込んで来たりします。長年の都会暮らしの私には、こういう心温まるご近所付き合いがとても新鮮で嬉しいのです。ありがたい事。

And this aromatic rose was form a lade who lives behind us. Most of us in this complex have no fences between houses so sometime her little poodles run into our yard. She kindly passed the rose form her yard to me through our back yard. I had lived in big urban cities for a long time before we moved to this village so these kind of heart warming associations with my neighbours are new to me and made me happy. Thank you, thank god.

金曜日ですね。良い週末をお過ごしくださいな。

TGIF! Hope you have a good weekend!

↓クリックしてくださいね〜。ありがとう!

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment