Friday 5 June 2015

10年の歳月。It's been 10 years.

暑いです。といっても26度なので、日本の皆さんには怒られますね。
今日の空はアーティスティックです。

It's hot today! Well, but it's still 25 degrees so can't compete Japanese summer though.
The sky is artistic today.



































♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎

10年前の今日、2005年6月5日に私はカナダにやってきました。

I came to Canada today in 10 years ago,  June 5 2005.

この10年を振り返るとあっという間のではあったけれど、今までになく密度の濃い月日でした。小さな子供が結婚をするまでを10年でやってしまったくらいな勢いで(笑)。
新しい言語を習い、大学へ行き、仕事を始め、結婚をしたのですから、まさに生き直しの10年でした。

When I look back these days, I feel like they flashed by. On the other hand, I feel like I re-born and re-grow again. Actually I learnt a new language, went to the university, started working and got marrie in 10 years.

実は、初めてカナダの永住権を取得したのは家族丸ごとで1991年の事でした。私以外の両親と弟がカナダに移住してしまって、私だけが東京に残りました
迷いが無かったとは言いませんが、その頃の私は東京での暮らしが好きだったし、結局は日本人と日本で結婚して暮らす事を選び、一旦はカナダをあきらめました。
なので90年代から何度か言った来たりはしていたので、バンクーバーは既にふるさとの様なものではありました。

Actually when I got my first permanent residence visa of Canada was 1991 with whole family. So my parents and a brother moved to Canada and I remained in Tokyo by myself. I don't say I felt like being torn apart sometimes but I loved my life in Tokyo and end up I chose to live with a Japanese guy in Japan at that time. I was back and force between Vancouver and Tokyo to see my family since then, so Vancouver was already my home town before I fully moved to, though.

それから紆余曲折があり、その人とも破局を迎え、東京での生活を終わりにする事にしました。

And then some twists and turns happened, and my ex and I decided to break up. And so did my Tokyo life end.

あの日、飛行機が飛び立つ瞬間、心の中で日本にさようならを言ったら大きな感情の波にの見込まれた事を思い出しました。小さな飛行機の窓に顔を突っ込んで隠す様にして嵐の様な動揺と戦いました。きっともうここへは戻ってこないだろうと思いました。
実際にあれから10年、一度も日本に戻らないまま今日まで来てしまいました。

At that day, when the moment my plane took off, I said good by to Japan in my heart and I was caught up in my uncontrollable emotion. I was fighting for it as hiding my emotional face into a small plane window till the plane was stabilized in high above the sky. And I thought that I would never return to Japan and actually it turns that I haven't been to there at all since then.

成田空港まで送ってくれてそこでもう一度最後のさよならをした元夫も、私と一緒に飛行機に乗ってやって来た愛猫も、今はこの世には居なくなってしまいました。そんなに10年は長い月日なのでしょうか。

My ex-husband who drove me to the airport and said final good by at that day, and my beloved cat who flew together with me to Canada at that day both were passed away. Is a decade that long?

この10年で学んだ事はもしかすると、それ以前の人生で学んだ量に匹敵するのかもしれません。自分自身がどんどん変わって行くのを味わいました。あの過去の辛かった時期も離別も出会いも、すべてはここにたどり着くためだったのだな、と今思えます。

The amount of things I've learnt in those 10 years was as if it was the same amount as things I learnt in the rest of my life before. I have consistently felt that I was changing. Those tough days, farewells, and encounters, all happened to bring me here. Nothing were unnecessary.

今とても幸せで感謝しています。そしてすべての人に言いたいのは、何時からでもまた生き直して、理想的な自分に近づく事はできるんだ、と言う事。中年からだって英語も話せる様になりますよ(笑)。あきらめずに生きればいいのです。

I'm so grateful that I am very happy now. I would like to tell everyone that nothing can be too late. You can get closer to the version of THE IDEAL YOU,  from anytime. Even you can be a good English speaker form 40's. lol. That's true, just don't give up.

これからまた新たな10年を、今度は何かを得るばかりでなく捧げられる人になって行きたいと思います。

From now on, I would like to live another decade as a person who is contributing goodnesses to the societies but not only gaining and learning something new.


感謝を込めて。
Sincerely.

↓クリックしてくださいね。ありがとう!


にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

2 comments:

  1. Nicolaさん、こんにちわ〜。先日は私のブログに遊びに来て下さってありがとうございました。コメント残せる様になってて良かったです(笑)。今日のブログはNicolaさんの前向きな生き方が読み手の私にも充分伝わってきました。色々な人との出会いや別れを通して今の自分がある訳で、節目に振り返ってみるのも大切な事なんだと感じました。Nicolaさんの10年はとても充実した10年でしたね。そして、10年経った今、とても幸せと感じられているって素敵な事です。

    ReplyDelete
  2. ジェニーさん、こんにちは!
    コメントありがとうございます。嬉しいです!
    ジェニーさんの御陰で皆さんにコメント残して頂ける様になりました(笑)。
    そして温かいお言葉。人間は意思のある所、信じている所に向かって行くのですよね、望むと望まざると。だから良い事、優しい事ばかりを心に描いて行きたいと思っています。そうすると、素敵な人達とばかり出会うのです。ジェニーさんとのご縁もそう言う事だと思っています。ありがとうございます!

    ReplyDelete